Bättre kommunikation på arbetsplatsen
Kommunikation
Kursinnehåll
Introduktion
01:12
Kapitel 1: Struktur och kultur
11:06
Kapitel 2: Analysera målgruppen
06:30
Kapitel 3 & 4: Förhandling
22:58
Kapitel 5: Skapa genuina band
12:44
Kapitel 6: Sätt en plan
06:20
Kapitel 7: När verksamheten hamnar i kris
11:31
Kapitel 8: Hantera personer som inte vill eller kan förstå
08:39
Outro
00:19
Bättre kommunikation på arbetsplatsen
I den här kursen får du verktygen och strategierna du behöver för att förbättra kommunikationen på din arbetsplats. Du kommer att lära dig om allt från effektivt lyssnande till konsten att förhandla, och du kommer att utveckla färdigheter som gör det möjligt för dig att bygga starka relationer och skapa en positiv arbetsmiljö.
Du lär dig
- Struktur och kultur
- Konsten att bygga starka relationer
- Konsten att förhandla
- Användbara kommunikationsverktyg
- Hantera kriser på arbetsplatsen
Förväntade resultat
Efter att ha genomfört kursen kommer du att ha en djupare förståelse för de olika aspekterna av kommunikation på arbetsplatsen, och du kommer att kunna använda de strategier och verktyg du har lärt dig för att förbättra din egen kommunikation och samarbete.
Målgrupp
Kursen riktar sig till alla som vill förbättra sin kommunikation och sina relationer på arbetsplatsen. Det spelar ingen roll om du är chef, anställd eller konsult - alla kan dra nytta av de kunskaper och färdigheter som kursen ger.
Om kursledarna
Kursen är sammansatt av några av Sveriges främsta experter inom ledarskap och kommunikation. Deras breda erfarenhet och expertis inom ämnet garanterar att du får den bästa möjliga vägledningen och stödet för att utvecklas.
Kursledarna är Christer Olsson, Fredrik Reinfeldt, Elaine Eksvärd, Henrik Fexeus, Anton Granlund & Lars-Johan Åge
Detta ingår i kursen:
- Digitalt övningshäfte (workbook) som du kan ladda ner och skriva ut.
- 8 övningar
- 1Struktur och kultur timmars videomaterial
- Certifikat vid slutförande av kursen
“Ingenting prövar och till och med skapar ledare på samma sätt som kriser.“
Fredrik Reinfeldt
Kundservice som säljer
Anton Granlund
6 avsnitt
Personlig Utveckling
Christer Olsson
17 avsnitt
Presentationsteknik och Retorik
Elaine Eksvärd
15 avsnitt
Modernt ledarskap i en dynamisk tid
Fredrik Reinfeldt
16 avsnitt